...START!!!

29.04.2010 12:34

O víkendu se jely první ostré závody (i když Pražská MTBO liga která se jela 14.4. v krčáku je jistě také prestižní záležitost, ale přeci jen slouží hlavně k tréninku) a hned SVĚTOVEJ POHÁR, kterej pořádaly Maďaři v Balatonfured, jak jinak než na slunných svazích Balatonu. A pro po sedmi letech znovu obnovenou premiéru SP v MTBO (naposledy se svěťákovalo v roce 2003 v Plzni) si naložili skutečně pořádné sousto, když po SP se vždy na stejných tratích (alespoň pro Elitu) jel ještě Maďarský, Český, Slovenský a Slovinsko-Chorvatský pohár. I když přiznejme, že Češi měly co do počtu drtivou převahu.

V pátek byl na pořadu sprint. Start v lese na kopci, přejezd na vedlejší hřbet se stepní pasáží a závěr ve městě nabídl vskutku technicky, mapově i fyzicky náročný a zajímavý závod. Časy nejlepších se pohybovaly přes 25 minut což předznamenávalo, co nás bude po zbytek víkendu čekat. Prakticky nikdo se nevyvaroval chyb a mnoho závodníků se nachytalo na 12. kontrole, když orazili falešnou kontrolu ženské trati cca 30m před tou správnou, která byla schovaná za rohem na vedlejší slepé cestě. Klíč k vítězství byl tedy nechybovat a to se povedlo Finovi Saarelovi, který porazil o minutu Dána Knudsena a třetího našeho Rygla. Čtvrtý (jak jinak) jsem byl já, když jsem k několika drobných zaváhání přidal minutovou chybu na 6. kontrolu neboť jsem nenašel cestu ven z lomu schovanou za kupou kamení. A pak už to bylo velmi vyrovnané, bohužel bez dalších Čechů v popředí. V ženách vyhrála Míša Gigon a nejlepší z našich byla Martina na 10. místě. výsledky zde.

V sobotu se jel middle, opět technicky i mapově náročný a opět dost vysoký vítězný časy kolem hodiny znamenaly, že pro některé to byl spíš zkrácený long. Naši si proti sprintu polepšili, když Chláďa po pátečním disku tentokrát dost suverénně vyhrál (a to tam vyrobil několik chyb) a Martina skončila na pěkném 5. místě. I já to měl rozjetý slušně, třetí mezičas po 4 kontrolách, ale pak jsem šel v jednom sjezdíku přes řídítka. Ačkoliv jsem z docela brutálního pádu vyvázl s pár odřeninama, kolo utrpělo větší újmu. Přetržený lanko od přehazovačky znamenalo absolvovat zbytek závodu na single-speed a to se opravdu moc závodit nedá. výsledky middlu.

 

Nedělní long s hromadným startem se jel na 3 okruhy. První dva byly farstované, a to dost rozdílně, takže pořadí se hodně přelévalo. Do závěrečného společného pytlíku se většinou sjely skupinky. Já bojoval v té o páté místo, které jsem ještě tři kontroly před cílem držel. Pak spolu s Chláďou a dalšími jezdci chybujem na předsběrku a po běžecké vložce skrze hustník a trní se nechali předjet  Finem Turkkou a Jardou R. takže z toho bylo nakonec 7. místo. výsledky longu.

Celkově se jednalo o velmi povedené závody v zajímavých terénech s hodně náročnejma tratěma. Vždy se časy pohybovaly na horní hranici směrných časů, takže jsem se z toho třeba já vzpamatovával ještě 2 dny. Výsledky našich chlapů naznačují, že by to mohla být dobrá sezóna, to pro všechny pochybovače kteří si myslí, že nikdy nevyhrajem mistrovství světa (viz anketa vlevo)

I přes rýmičku a kašílek, se kterým bojuju už od švédskýho soustředění jsem vydoloval pěkné (i když zase trochu nešťastné) 4. a 7. místo a i přes výpadek v middlu držím krásná 11. místa v pořadí jak světového poháru, tak světového rankingu.

A na závěr ještě nabídnu stránky závodu, kde je k nalezení spousta fotek, postupů a dalšího info..

SPONZOŘI:

Autopilot - mapníky . mapboards

koloshop.cz

Anketa

Kdo jako první získá zlato na MS či ME a zahrajou mu hymnu?

KLádin (500)
21%

Martina (381)
16%

Chláďa (410)
17%

štafeta chlapů (388)
16%

někdo jiný (375)
15%

nikdy se to nepovede (379)
16%

Celkový počet hlasů: 2433