MČR na KLASICKÉ trati, Seletice

31.05.2010 11:57

O víkendu se toho událo mnoho, ale pěkně popořádku.

Závody se jely v rovinatém lese s pravoúhlou sítí poměrně kvalitních cest a mezi nimi spousta průseků různé, ale spíše špatné sjízdnosti. Vydatné deště sice terén trochu zpomalily, ale i tak to byla hlavně cyklistika a i malé mapové chybky se trestaly propadem ve výsledcích. Docela pěkně to shrnul Sanny na mtbo.cz, takže já dodám pár svých postřehů.

Začátek dobrý, ale pak přichází chyba na volbě i dohledávce 6 kontroly. To už mě měl Chláďa na dohled a na 9 k. mě i předjíždí. Pár kontrol pracuji za ním, ale na 15 k. špatně odbočuji a ztrátu cca 30 sekund už jsem nedohnal a tak jedu sám, i když na 19 jsem měl Chláďu zase na dohled. Začínám toho mít dost, ale do cíle už byl kousek. Bohužel drobná chybka na předsběrku mě stojí další vteřiny a také jedno místo. Ztráta na vítěze není zas tak hrozná, ale ve vyrovnaném závodě to stačí jen na 7 flek.

To Martině se dařilo lépe, vítězí. Tak snad jí forma vydrží až do MS.

Nedělní middle byl mapově zajímavější, hlavně jeho začátek. Ačkoliv mi to tolik netáhlo jako v sobotu, únava nohou holt byla znát, podařilo se mi zajet takřka bezchybně což mi vyneslo krásné druhé místo za Lauičem. Martina si pak připsala dabl.

Výsledky, mapy, tratě aj. na stránkách závodu

Ale kousek zpět v čase.

Sobota přinesla krom závodění také spoustu schůzování. Bylo rozhodnuto o nominaci na MS. V ženách to bylo celkem jednoznačné, jelikož ségra po letošních nevýrazných výsledcích si pojistila svojí ne-nominaci v sobotu prasklým lankem přehazovačky. Jedou tedy Martina Tichovská, Renata Paulíčková, Barbora Chudíková, Hana Doležalová, Marie Hrdinová a Hana La Carbonara. V chlapech to bylo jako vždy nabitější. A protože Tomíno s Makem toho letos moc neobjeli a tam kde byli se taky moc nedařilo, zůstanou pro letošek doma. Zbylá sedmice Jiří Hradil, František Bogar, Martin Ševčík, Jan Lauerman, Jaroslav Rygl, Radek Laciga a Marek Pospíšek tedy do Portugalska odjede, ale o tom co kdo pojede se ještě bude rozhodovat na SP v Polsku. Zatím to vypadá, že Mára a Já se podělíme o nějaké disciplíny.

Poté zasedla soutěžní komise, která rozhodla udělit průměry za závody v Polsku kategoriím DE a H21A,B, které měli špatně postavenou kontrolu.

A na závěr se uskutečnilo jakési neformální shromáždění, kde se diskutovalo o změnách v systému soutěží. Po hodině a půl debatování jsme se shodli na jakémsi návrhu úprav:

  • MČR do dvou víkendů (na jaře a na podzim), počítají se do ČP s koeficientem 1,1.
  • Požadavek vysoké kvality na pořadatele MČR (terén, mapa, zkušenosti)
  • Vítěz závodu získá 100 bodů a dále podle časových ztrát.
  • O počtech závodů ČP v sezóně se ještě bude diskutovat
  • Žádné další závody ČP v Polsku.

Pro zajímavost zde dodám můj příspěvek v dubnové diskusi na toto téma: ...jsem dospěl k myšlence, že by se v podstatě zachoval stávající stav, tj. MČR by se počítaly do poháru, ale s nějakým koeficientem, např 1,1. Tím by se zvedla důležitost a prestiž pro závodníky. Druhým problémem je termínovka, kdy rozdrobení všech MČR po celé sezóně, tak aby si každý pořadatel ukousnul nějaké, je podle mě nešťastný a právě znepřehledňuje situaci pro nezaiteresované (novináře). Proto bych viděl jako přijatelnější řešení vždy na konci jarní části uspořádat mistrovský víkend např. sprint, middle a štafety a na konci podzimu long a družstva. Tím se vypíchnou jasné dva vrcholy sezóny pro novináře, ke kterým bude směřováno úsilí všech závodníků a pro pořadatele by to znamenalo určitý bonus ve formě příjmů ze startovného, ale také přísnější kritéria na kvalitu mapy, terénu, zázemí nebo třeba i prize money pro vítěze apodob...

Možná jsme si mohli i tu hodinu a půl odpustit a rovnou to schválit...:-)

SPONZOŘI:

Autopilot - mapníky . mapboards

koloshop.cz

Anketa

Kdo jako první získá zlato na MS či ME a zahrajou mu hymnu?

KLádin (500)
21%

Martina (381)
16%

Chláďa (410)
17%

štafeta chlapů (388)
16%

někdo jiný (375)
15%

nikdy se to nepovede (379)
16%

Celkový počet hlasů: 2433