Poslední

08.07.2010 23:51

tři závody jarní části Českého Poháru se jely v rámci 4-denních na Vysočině. V zajímavém kopcovitém terénu připravili pořadatelé sice pěkně zorganizované závody, ale jejich nezkušenost s MTBO se bohužel projevila v nejdůležitějších parametrech. Kvalita mapy a tratí byla tristní, spíše jakoby pro běžce než pro bikery, a tak se v lese skoro víc běhalo nežli jezdilo.

 

Sobotní middle nabídl pouze výjezd do kopce, sjezd, dva přeběhy lesem, výjezd zpátky po stejné cestě, pytlík v prostoru kde polovina cest byla úplně mimo mísu a závěrečný sjezd po silnici. To ovšem nebylo nic proti nedělní klasice. Už před startem jsem udělal největší chybu závodu, když jsem se rozhodl jet s camelbakem. Když jsem chtěl vyrazit na start, zjistil že je píchlej a teče mi na záda. Chvíli jsem se to pokoušel zalepit, ale bez valného úspěchu, takže mi celej závod kapal ionťák na záda. Navíc to bylo na start o kilometr dál než psali, takže jsem přišel skoro o 3 minuty pozdě, takže jsem hned od začátku jel s Lauičem, kterej startoval za mnou. Hned na jedničku jsme si to profrčeli přes centrum, takže celá 6km štreka na start byla vlastně úplně k ničemu. Na pětku jsem se lehce smotal, což mělo větší vliv na Lauiče, který se sice mohl potrhat smíchy, ale v zápětí odjel do prčic. A navíc se tam smotal taky. Pak jsem dlouho bojoval sám a bylo to skutečně náročné. Stručně by se to dalo popsat asi takto. Vyjel se brutální kopec, orazila kontrola, sjel se kopec, traverz po šotolině, vyjel se kopec, sjel, traverz po šotolině v protisměru a toto asi tak 6x. Absolutně žádná volba, jen spousta běhání s kolem. A na závěr postup mimo mapu jako třešnička na dortu.

Pondělní sprint přinesl konečně zajímavý závod. Ač na to terén nevypadal, stavitel z něho vytáhnul to nejlepší a nebýt spousty zbytečných vraceček a opět nějakého toho běhání, mohl to být pěkný závod. Kdyby nebyla naprosto chaoticky zmapovaná oblast prvních kontrol, takže mnoho lidí mělo problémy vůbec se najít na mapě a dělali se tu velké chyby. Obvykle tak hned první kontrola rozhodla o celém závodě. Já jsem to taky netrefil úplně ideálně, ale naštěstí cca 45 sekund ztráta neznamenala tolik. Pak už jsem jel vcelku dobře a byl z toho první slušnej výsledek - 3. místo a úžasná cena reklamní leták.

Na závěr se jel závod "shluky" což je mírně modifikovaný free order. Nepočítal se do českého poháru, takže se ho zúčastnila jen hrstka statečných a dobře udělala. Zajímavě postavená trať a díky proježděnosti terénu už nás ani vypečená mapa nemohla tolik zaskočit. Nijak zvlášť jsem to nehnal zato mapově jsem si to tentokrát pohlídal. Až do kontroly 119, kde mi vlítnul klacek do drátů a namotal přehazku podobně jako v Polsku. Tentokrát alespoň zůstala funkční, i když jen částečně a každopádně je na odpis. Navíc jsem to tak 2 min. vymotával a pak jsem se ještě asi 100 metrů vracel ke kontrole, kterou jsem v samém vzteku zapomněl orazit:-)

I tak mi to nakonec ve velmi oslabené konkurenci stačilo na etapové vítězství a posun na celkové 3 místo,, takže alespoň malá náplast na závěr ne zrovna podařených závodů.

Dneska odlítáme na MS do Portugalska, tak to snad konečně prolomím a dojedu závod bez defektu (ať už kola nebo hlavy), tak fanděte a typujte v anketě jak to dopadne.

SPONZOŘI:

Autopilot - mapníky . mapboards

koloshop.cz

Anketa

Kdo jako první získá zlato na MS či ME a zahrajou mu hymnu?

KLádin (500)
21%

Martina (381)
16%

Chláďa (410)
17%

štafeta chlapů (388)
16%

někdo jiný (375)
15%

nikdy se to nepovede (379)
16%

Celkový počet hlasů: 2433