MS Portugalsko no.1

13.07.2010 22:37

I přes menší kufr nakonec pilot ČSA našel letiště v Madridu a tak jsme si mohli vychutnat cestu do Montalegre i se závěrečnou 40 km vložkou po zřejmě nejklikatěšjší silnici v Portugalsku.
V sobotu následoval Průzkum terénu ve městě Cháves, prostoru sprintu. V neděli to konečně vypuklo. Sprint se jel přímo v historickém centru města, což byla nejspíš premiéra skutečně čistě městského MTBO sprintu. Zřejmě i díky času nedělního brzkého rána se pořadatelům podařila věc takřka nevídaná, takřka zcela "odautovat" célé širší centrum města. Moc pěkně postavený závod a pekelně rychlý. Průměrná rychlost 25 km/hod. (loni na MS i ME cca 17,5 km/hod) byla skutečná palba. Až na 14 kontrolu jsem krom drobných zaváháních na 1 a 8 kontrolu a nazouvání zuté boty na schodech cestou na 11 k. jel velice dobře, min na velkou bednu. Pak ale cestou na 15 jsem si nevšiml jedné zdi, zvolil postup kolem jedničky, kde jsem se nějakou dobu snažil marně najít cestu skrz zeď, ale musel se vrátit a byla z toho ztráta skoro minuta. Pak jsem mocně stahoval, ale cestou na sběrku jsem nějak nepochopil mapu (mezi pevností a stadionem bylo fotbalové hřiště, v mapě jako "privát") a byla z toho další chyba cca 25 sekund. Poprvé jsem tak na MS nedobil ve sprintu TOP 10. Martina se naopak větších chyb vyvarovala a byla z toho jak už asi víte krásná bronzová medaile:-) Hodně slušně zajel Duk na 6 fleku.

Po pondělním dnu volna, tréninku a opalovačce u jezera dnes následoval middle. Terén přímo za humny města Montalegre (částečně i přímo ve městě, jedna kontrola dokonce přímo před brankou našeho ubytování) byl hodně kopcovatý. Většina cest byla dost špatné kvality, takže takovej brutálek. I směrný časy se o dost překračovaly, takže jsme všichni zvědavý na Long...

Výsledkově se moc nedařilo. Martina s Chláďou 11. Já jel začátek, který byl hodně fyzicky náročný, trochu zataženě ale vcelku čistě. I po špatné volbě na 8 k. jsem měl šanci bojovat o nějaké 13. místo a mapově zajímavý skoro až sprintový závěr mi k tomu nahrával. Můj plán však získal trhliny chybou na 12, nevýhodnou volbou kvůli špatné mapě na 13, špatnou fikačkou skrz ostružinovou buš se dvěma seskoky z třímetrových zdí na 18 a na závěr jako perličku 5 sekundová ztráta (a o jednu příčku v pořadí) na předsběrce špatnou volbou stojanu s nepípající krabičkou.

To junioři se vytáhli, udělali dabl, bohužel trochu zbytečně. Měli špatně postavenou kontrolu, a tak si middle zejtra budou muset zopakovat místo kvalifikace longu.

Zítra se tedy jede ta kvalifikace, poté volno, long a na závěr štafle.

SPONZOŘI:

Autopilot - mapníky . mapboards

koloshop.cz

Anketa

Kdo jako první získá zlato na MS či ME a zahrajou mu hymnu?

KLádin (499)
21%

Martina (380)
16%

Chláďa (409)
17%

štafeta chlapů (387)
16%

někdo jiný (374)
15%

nikdy se to nepovede (378)
16%

Celkový počet hlasů: 2427